Har du problem att signera?
- 29 mars 2021
Om du använder webbläsaren Chrome eller en Apple-produkt som till exempel Iphone, Ipad eller Imac och använder webbläsaren Safari kan du få upp felmeddelandet Cookie failure när du signerar tidrapporter eller ansökan om medlemskap.
Det här felet har uppstått efter den senaste uppdateringen av operativsystemet IOS .
WEBBLÄSAREN SAFARI
För att lösa problemet. Gå in i Inställningar -> Safari -> Integritet och säkerhet och avmarkera valet "Spåra inte mellan webbplatser".
WEBBLÄSAREN CHROME
- Gå till inställningar > Chrome
- Slå på "Tillåt spårning mellan webbplatser".
Har du problem att signera din tidrapport?
Man kan endast signera ca 5 ggr i samma session. Detta är en säkerhetsåtgärd som finns i Apples operativsystem. För att lösa problemet behöver du logga ut, rensa cache och historik och logga in igen.
Att tömma cache i Safari
- Gå till Safari > Inställningar.
- Välj fliken Avancerat.
- Aktivera Visa utvecklarmenyn.
- Öppna Utvecklare i menyraden.
- Klicka på Töm cachar.