Du använder en gammal version av webbläsaren

Du använder en gammal version av webbläsaren. Detta innebär att sidan inte fungerar som den ska. Vi rekommenderar att du byter webbläsare för att säkerställa att funktionaliteten bibehålls.

STÄNG X
Starta din BankID applikation på din mobil eller dator
Loggar in
Sign in your BankID application Skickar medlemsansökan... Laddar...
Signering godkänd
Signera i din BankID-applikation Skickar ändring av arbetsgivare... Laddar...
Signering godkänd

Steg 3: Nytta

Var och en av våra medlemmar upplever att olika delar av medlemskapet är till nytta för dem. För att kunna vårda och behålla befintliga medlemmar ska vi kunna erbjuda sådant som de har nytta av.

En illustration av en färgrann trappa och de fyra stegen angivna: Kännedom, fråga, nytta, delaktighet. Ordet "Nytta" är markerat.

Det kan vara olika försäkringar, en bra tidning, trevliga aktiviteter på orten, ett ombud med bra kunskaper m.m.

I samband med avdelningens aktiviteter är det bra att tänka på att försöka tillgodose så många medlemmar som möjligt, inte bara aktiviteter som passar vissa medlemmar.

Fråga medlemmarna vad de vill och förväntar sig:

  • Vilken fråga tycker du är viktigast här på arbetsplatsen?
  • Vad tycker du att facket ska jobba mer med?

Tips!

  • Fastna inte i att fundera på vilka medlemmar som kan tilltalas av vilken aktivitet. Allting måste inte alltid passa alla, men alla ska tilltalas av något!
  • Fråga nya medlemmar vad de förväntar sig av avdelningen och på arbetsplatsen.
  • Ring medlemmen och hälsa välkommen. Passa på att fråga vad hen är intresserad av och vad det var som fick hen att bli medlem. Då blir det enklare att uppfylla medlemmens förväntningar.
  • Kom också ihåg att en medlem i sin egenskap av arbetskamrat många gånger är den bästa värvaren av nya medlemmar.

Steg 4: Delaktighet