Lättläst: Dina medlemsförsäkringar
Du kan få många bra försäkringar om du är medlem i IF Metall. Försäkringar som ingår i ditt medlemskap i IF Metall kallas för medlemsförsäkringar. På den här sidan har vi samlat information på lättläst svenska om dina medlemsförsäkringar.
Du får flera försäkringar om du blir medlem i IF Metall. Försäkringarna kan ge dig pengar om du till exempel är med i en olycka. Försäkringarna gäller både på arbetet och på fritiden. Ibland gäller de även för din familj.
Det finns två olika typer av försäkringar:
- medlemsförsäkringar
- avtalsförsäkringar.
Medlemsförsäkringar
Alla som är medlemmar i IF Metall har medlemsförsäkringar.
Du får:
- försäkringar hos Folksam
- rabatt på fler försäkringar hos Folksam för dig och din familj.
Avtalsförsäkringar
Du har också avtalsförsäkringar om du arbetar hos en arbetsgivare som har ett kollektivavtal. Alla som är anställda hos arbetsgivaren har försäkringar genom det avtalet.
Boka en gratis digital information om försäkringar
Du kan boka en gratis digital träff som handlar om försäkringar om du är ny medlem hos IF Metall.
Sifferstickan
Sifferstickan är ett dokument om bland annat
- medlemsförsäkringar
- avtalsförsäkringar
- rabatt på försäkringar.
Du kan ladda ner Sifferstickan.
IF Metalls information på lättläst svenska
Den här texten är på lättläst svenska.
Texten utgår från andra texter på vår webbplats.
Önskar du få någon mer information på lättläst svenska?
Kontakta oss via mejl på ifmetall@ifmetall.se.