Nöjdare medlemmar trots hårt tryck på a-kassan
IF Metalls a-kassa har trots det ökade trycket på a-kassorna under coronapandemin lyckats bibehålla redan korta väntetider och samtidigt öka nöjdheten bland medlemmarna.
A-kassans senaste nöjd kund-index visar att medlemmarna är fortsatt nöjda med och att värdet till och med har ökat sedan den förra mätningen 2018. IF Metalls a-kassas NKI hamnar på 72, vilket är något högre än genomsnittet för alla a-kassor som ligger på 70. Det visar den undersökning som genomfördes av Kantar Sifo under december.
– Vårt resultat visar tydligt att vi mer än väl har lyckats med vårt arbete under året. Våra handläggare gör ett fantastiskt jobb för att medlemmarna ska få sin ersättning i tid, säger Peter Johansson, kassaföreståndare för IF Metalls a-kassa.
Vissa branscher har drabbats hårdare än andra och IF Metalls a-kassa har även gått in och stöttat de a-kassor som har drabbats värre.
Läs mer i tidningen Info
Artikeln finns publicerad i nummer 4-2021 av tidningen Info för förtroendevalda i IF Metall. Läs tidningen på din arbetsplats eller på webben.