IF Metalls grafiska profil uppdaterad
Det var tio år sedan sist, men nu får IF Metall en ny look i form av en uppdaterad grafisk profil.
En grafisk profil är ansiktet utåt för organisationer och företag. I IF Metalls grafiska profil samlas bland annat riktlinjer och instruktioner för hur logotypen får användas och vilka färger, typsnitt och grafiska element som ingår i vår visuella kommunikation. Helt enkelt det som gör att vi ser ut som IF Metall. När vi kommunicerar enhetligt ger det ett professionellt intryck och ökar vår trovärdighet. Det blir en del i att bygga ett starkt varumärke och igenkänning.
Vår logotyp och den karakteristiska röda färgen följer med i uppdateringen och får sällskap av nya färger och ett nytt typsnitt, Roboto. Nya grafiska element som färgplattor, ikoner och mönster tillkommer också.
Av hållbarhetsskäl fasar vi in den uppdaterade grafiska profilen sakta men säkert. Vi slänger inte material i de tidigare färgerna, men när något nytt ska tas fram använder vi den nya profilen.
Läs mer
Är du nyfiken på den uppdaterade grafiska profilen? Läs mer här.
Läs mer i tidningen Info
Artikeln finns publicerad i nummer 3-2022 av tidningen Info för förtroendevalda i IF Metall. Läs tidningen på din arbetsplats eller på webben.